Какво ще научите в този курс?
В този интензивен курс Бизнес метрики за успех участниците ще научат:
- Какво представляват KRA, KPI и OKR – какво ги отличава и и как работят заедно за постигане на стратегическите цели;
- Как се определят ключови области на резултатите (KRA), които са от съществено значение за успеха на организацията;
- Как да създават ефективни KPI (ключови показатели за изпълнение), които измерват напредъка и представянето;
- Как да формулират амбициозни и постижими OKR (цели и ключови резултати) за стимулиране на растежа;
- Как да свържат KRA, KPI и OKR в една ефективна стратегия за подобряване на организационните резултати;
- Как да проследяват, адаптират и оптимизират показателите за устойчив успех.
За кого е този курс?
Курсът е предназначен за специалисти по стратегическо и бизнес планиране, контролинг, бизнес анализатори и мениджъри, консултанти по внедряване на ERP системи.
Продължителност и форма
8 учебни часа.
Онлайн или присъствено обучение водено от преподавател.
Сертификат
Сертификат, издаден от Училище за бизнес компетенции.
Училище за бизнес компетенции е лицензиран Център за професионално обучение с Лицензия № 200512301, издадена от Национална агенция за професионално образование и обучение.
Цени
За обучение на един участник
Онлайн – 230 лева
Присъствено – 280 лева
За вътрешнофирмено обучение на група до 15 души
Присъствено – 2366 лева
Всички цени са без включен ДДС
Съдържание на курса
Разбиране на KRA (Ключови области на рeзултатите)
Какво е KRA и защо е важно за успеха на организацията? Универсален подход за идентифициране на KRA чрез бизнес модела на организацията.
Практическа работа:
- Примери за KRA в четири иновативни бизнес модела.
- Дискусия: Бизнес модел на собствените организации на участниците. Илюстриране на избора на KRA според стратегията на хирмите.
Въведение в KPI (Ключови показатели за изпълнение)
Какво е KPI и как се създава ефективен показател? Анализ на бизнес модела на организацията. Общи и специфични, финансови и нефинансови KPI в 9-те блока на бизнес модела.
Практическа работа
- Пример: бизнес модел на Индитекс. Прилагане на техниките за анализ, KRA и метрики за финансови и нефинансови показатели.
Разбиране на OKR (Цели и ключови показатели)
Какво са OKR и как се отличават от KPI? Метрики за оценка на резултата – текущ и краен контрол. Взаимна връзка между OKR и KPI.
Практическа работа:
- Примери за OKR.
- Създаване на OKR за реални бизнес сценарии.
Интеграция на KRA, KPI и OKR
Как да свържем KRA, KPI и OKR за максимална ефективност? Примери за OKR и KPI в четири иновативни бизнес модела. Обсъждане на връзката между дългосрочните цели, отчитани с KRA и KPI, с OKR за напредъка.
Динамика на промените и фокус върху краткосрочния контрол и адаптирането на OKR. Принципи за прилагане на OKR:
(1) Фокус върху приоритетните цели.
(2) Вертикална и хоризонтална координация на целите.
(3) Текущ контрол на напредъка и гъвкаво адаптиране.
(4) Разширяване на целите и надхвърляне на резултата.
Практическа работа:
- Примери за взаимна връзка между целите и очакванията на заинтересованите лица и на организацията в бизнес модел.
- Примери от различни индустрии за прилагане на четирите принципа в развиването на OKR по структурата на организацията.
- Самостоятелно упражнение за развиване причинно-следстгвени връзки
- Представяне и обратна връзка.
Обобщение на курса. Дискусия. Въпроси и отговори
Резюме на ключовите изводи от деня. Отговори на въпроси и насоки за прилагане в практиката.
За преподавателите
Светлана Дренска, PhD
Управител на Училище за бизнес компетенции. Сертифициран мениджър и преподавател. Доктор по математика и механика (БАН), професионален бакалавър по мениджмънт (OUBS, UK). Притежава опит като финансов мениджър. Повече от 25 годишен опит като преподавател. Ръководи програмите по EBC*L (The European Business Competences Licence) и професионалните програми за квалификация.