Какво ще научите в курса „Осребряване на знанието“?
В този динамичен еднодневен курс ще откриете стъпка по стъпка как да:
- Идентифицирате своите пазарно приложими знания и умения;
- Създадете първоначално предложение, което решава реален проблем;
- Изберете изберете най-подходящия бизнес модел за осребряване на своите знания и умения;
- Разработите план за действие и да започнете веднага.
За кого е курсът?
Курсът е предназначен за:
- Хора, които желаят да осребрят знанията си, като ги трансформират в продаваеми продукти или услуги;
- Фирми, които искат пълноценно да използват потенциала от знания на своите служители и да подкрепят своите вътрешни предприемачи.
Продължителност и форма
8 учебни часа.
Онлайн или присъствено обучение водено от преподаватели.
Сертификат
Сертификат, издаден от Училище за бизнес компетенции.
Училище за бизнес компетенции е лицензиран Център за професионално обучение с Лицензия № 200512301, издадена от Национална агенция за професионално образование и обучение.
Цени
За обучение на един участник
Онлайн – 230 лева.
Присъствено – 280 лева.
За вътрешнофирмено обучение на група до 15 души
Присъствено – 2366 лева.
Всички цени са без включен ДДС.
Съдържание на курса
Въведение
Какво означава да осребриш знанията си? Разликата между идея, продукт и бизнес. Защо познаването само на технологията не е достатъчно. Продукти, основани на експертни знания.
Как да оцениш ценността на своите знания и умения за осребряване.
Практическа работа:
- Самооценка: участниците попълват матрица на знанията и уменията си и идентифицират области с потенциал за осребряване.
- Дискусия: Примери за успешно осребрени знания.
От идея до стойностно предложение
Две стратегии за осребряване на знанията. Как да генерираме идеи за продукти или услуги. Как да определим целевия потребителски сегмент. Как да конструираме уникално предложение за стойност (USP) към целевия потребителски сегмент.
Практическа работа:
- Идеен брейнсторминг: Всеки участник генерира 3-5 идеи за продукти или услуги.
- Работа в групи: Профилиране и създаване на „персона“ на идеалния клиент.
Тестване и валидиране на идеята
Стратегията Lean Start Up. Минимален жизнеспособен продукт (MVP) – какво означава и как се създава. Методи за тестване на идеята: анкети, пилотни продажби, безплатни пробни версии и др. Анализ на обратната връзка и корекции.
Практическа работа:
- Създаване на MVP: Всеки участник описва минималната версия на своя продукт или услуга.
- Симулирано интервю: Участниците представят идеята си и получават обратна връзка.
Избор на бизнес модел, стратегия за осребряване и ценообразуване
Как да изберем подходящ бизнес бизнес модел? Конструиране на бизнес модела, който произвежда и доставя вашето уникално предложение за стойност до целевия потребителски сегмент. Стратегии за ценообразуване. Как да създадем устойчив бизнес?
Практическа работа:
- Дизайн на бизнес модел: Всеки участник проектира бизнес модел за своя продукт или услуга.
- Изчисляване на цена и точка на равновесие: Участниците прилагат различни методи за изчисляване на цена и целеви обеми на продажбите.
Маркетинг и продажби
Дигитален маркетинг. Как да изградим личен бранд. Стратегии за продажба. Разработване на План за излизане на пазара.
Практическа работа:
- Разработване на план за излизане на пазара (Go To Market Plan). Всеки участник разработва План за излизане на пазара за свой продукт или услуга.
- Написване на продажбено съобщение (имейл, пост).
Автоматизация и скалиране
Как да превърнем знанията в пасивен доход. Изграждане на автоматизирани системи за продажби. Автоматичният клиент.
Практическа работа:
- Участниците създават стратегия за овтоматизиране на поне един процес в бизнеса си.
- Дискусия: Примери за успешни модели за скалиране
Финален проект и сертифициране
Представяне на реален продукт или услуга на участниците. Обратна връзка от експерти и колеги. Сертификат за завършване.
Практическа работа
- Питчинг сесия: Всеки участник представя своя продукт или услуга пред групата.
- Дискусия и обратна връзка.
За преподавателите
Огнян Дренски, MSc
Директор, водещ преподавател и консултант на Училище за бизнес компетенции. Притежава повече от 30-годишен опит като софтуерен инженер, ИТ-директор, технически и изпълнителен директор в ИКТ фирми. Има реален опит в стартиране на бизнес, основан на знания и придобиване на финансиране от фонд за рисков капитал.
Евелина Ван Менсел
Преподавател и консултант с 20-годишен опит в сферата на маркетинговите проучвания, предприемачеството и иновациите. Тя е основател на успешен бизнес в сферата на клиентското обслужване, който впоследствие развива и продава.Работи активно с университети, стартиращи бизнеси и корпоративни екипи за изграждане на мост между знанието и пазара. Автор е на докторска дисертация, посветена на ролята на университетите в подкрепата на социални предприемачи и участва в редица международни изследователски и образователни проекти. Има опит в разработването и прилагането на обучителни програми, които подкрепят експерти и екипи в комерсиализацията на идеи, създаването на продукти и услуги, базирани на експертни знания, и изграждането на устойчиви бизнес модели. В обученията си съчетава практическа работа с реални казуси. Работи активно и с вътрешни предприемачи в организации, които искат да отключат потенциала на своите екипи и да превърнат знанието в стратегическо предимство.
Галина Нолан
Опитен преподавател в програмите на Училище за бизнес компетенции по комуникации, стартъп, лидерство и мениджмънт. Работи в няколко проекта на програмата Erasmus+ с фокус върху развитие на предприемачески идеи. Над 10 години практически опит в IT компании, консултантски и семеен бизнес.
Опитен преподавател в програмите на Училище за бизнес компетенции по комуникации, стартъп, лидерство и мениджмънт. Работи в няколко проекта на програмата Erasmus+ с фокус върху развитие на предприемачески идеи. Над 10 години практически опит в IT компании, консултантски и семеен бизнес.