Какво ще научите в този курс?
Ако ръководите софтуерна компания или сте ИТ-мениджър, ако сте продуктов мениджър или отговаряте за предоставянето на ИТ-услуги, в този курс ще научите как се внедрява система за управление на ИТ-услуги (СУУ).
Ще знаете концепцията за ИТ-услуга, основните процеси и практики по жизнения цикъл на една ИТ-услуга. Ще можете да организирате проект за внедряването на СУУ. Ще научите как можете да ползвате основни методи за управление на класически (waterfall) и гъвкави (Agile) проекти при внедряването на СУУ и при разработването на ИТ-услуги.
Продължителност и форма
24 учебни часа
Онлайн или присъствено обучение водено от преподавател
Сертификат
Сертификат, издаден от Училище за бизнес компетенции. Училище за бизнес компетенции е лицензиран Център за професионално обучение с Лицензия № 200512301, издадена от Национална агенция за професионално образование и обучение.
Цени
За обучение на един участник
Онлайн – 836 лева
Присъствено – 968 лева
За вътрешнофирмено обучение на група до 15 души
Присъствено – 4940 лева
Всички цени са без включен ДДС
Съдържание на курса
Модул 1 Въведение в управлението на услуги
Услуга. Определение. Продукти и услуги. Защо всичко, което ползваме, може да се разглежда като услуга. Добри практики и ISO-стандарти за управление на услуги: ITIL 4 и ISO 20000 – Системи за управление на услуги. Преглед на ITIL 4: Система за стойностни услуги, Четири измерения на управлението на услуги и Практики за управление на услуги.
Модул 2 Проектът за внедряване на Система за управление услуги
Фамилията стандарти за управление на услуги ISO 20000. Процесен подход. Преглед на стандарта ISO/IEC 20000-1:2018 Информационни технологии – Управление на услуги – Част 1: Изисквания относно системата за управление на услуги.
Проектът за внедряване и сертифициране на Система за управление на услуги (СУУ).
Модул 3 Икономичен (Lean) подход към внедряването на СУУ
Проектиране, изграждане и преход към услуга
Процес и техники за проектиране на услуги. Определяне на изискванията относно услугата. Инженеринг на изискванията – класически и Agile-подход.
Универсален подход чрез проектиране на предложението за стойност за услуга и на бизнес модела, който го произвежда и доставя.
Практическа работа
Представяне на услуги
- Жизнен цикъл на услуга. Портфолио на услугите,
- Каталог на услугите и неговите елементи,
- Описания на услуга. Споразумение за нивото на услуга.
Практическа работа
Модул 4 Управление на наличността и непрекъснатостта на услуга. Информационна сигурност. ISO 27001.
Непрекъснатост на дейностите – добри практики и ISO-стандарти. Стратегии за непрекъснатост. Важни ключови показатели. Разработване на планове за непрекъснатост. Тестване на плановете. Изпълнение на план за непрекъснатост и последващи действия. Информационна сигурност – ISO 27001.
Практическа работа.
Модул 5 Бюджет, счетоводство и таксуване за услуги
Три основни процеса за управление на финансовите аспекти на услугите. Възвращаемост на инвестициите в услуги. Възвращаемост на инвестициите в информационна сигурност.
Практическа работа.
Модул 6
Документиране на Системата за управление на услуги. Проектиране и подобряване на бизнес процеси
Документи и запис Задължителни и препоръчителни документи в СУУ. Документиране на процесите на СУУ. Вербално и графично представяне на процесите на СУУ.
Практическа работа
Модул 7
Въведение в управлението на проекти.
Преглед на методи за управление на класически (waterfall) и гъвкави (Agile) проекти. Прилагане при разработване на ИТ-услуги.
Примери и практическа работа.
Изпит
Лектор
Огнян Дренски
Огнян е магистър по математика. Сертификати: ITIL, PRINCE2, LA ISO 20000 Системи за управление на услуги, ISO 27001 Системи за управление на сигурността на информацията, ISO 22301 Системи за управление на непрекъснатостта на дейностите.
Повече от 30 години опит в ИКТ: ръководител на екип от софтуерни инженери, ИТ-директор на банка и фармацевтичен холдинг, Изпълнителен директор на технологичен холдинг.
Учебни пътеки
❶ Проектиране и реинженеринг на бизнес процеси. Моделиране на процеси с BPMN
↓
❷ Дизайн на услуги
↓
❸ Agile Business Analysis (AgileBA)
Бонус
Участниците в това обучение получават 10% отстъпка от цената на всяко следващо обучение на Училище за бизнес компетенции, в което се включат.
Въпроси и отговори за курса
Подходящ ли е курсът за мениджъри на ИТ-организации?
Да, курсът е подходящ за ръководители на ИТ-организации, ИТ-мениджъри, продуктови мениджъри и дизайнери на услуги.
Какво ще науча в този курс?
Ще знаете как да внедрите система за управление на ИТ-услуги. Ще научите за основните процеси и практики по жизнения цикъл на една ИТ-услуга. Ще научите как можете да ползвате основни методи за управление на класически (waterfall) и гъвкави (Agile) проекти при внедряването на СУУ и при разработването на ИТ-услуги.
Има ли предварителни изисквания за курса?
Курсът няма предварителни изисквания към участниците.
За кого е курсът?
Курсът е за ръководители на ИТ-организации, ИТ-мендижъри, бизнес анализатори, продуктови мениджъри, дизайнери на ИТ-услуги, проектни мениджъри в ИТ-арганизации и специалисти по системи за управление на база ISO-стандарти и добри практики.
На какви езици е обучението?
Училище за бизнес компетенции провежда обучението на български и английски език. Тук са посочени цените за обучение на български език. Потърсете ни, ако желаете обучение на английски език.
Какъв е методът на обучение?
Лекции и дискусии. Реалистични примери и бизнес казуси за внедряване на СУУ и за дизайн на управлявани ИТ-услуги, Каталог на услуги и процесите за управление на услуги.