Отговори на тези въпроси можете да получите в двудневния курс на Училище за бизнес компетенции “Бизнес комуникация”.
Цели
Да се представят важни принципи и техники и да се развият комуникационни умения, приложими при комуникация в работна среда – с партньори, колеги, между екипи и отдели, в условия на глобален екип.
Форми на провеждане:
- български или английски език по избор на клиента
- присъствена – двудневен курс
- on-line в комбинация с е-learning задания в учебна платформа – двуседмичен курс с елементи: 4 двучасови конферентни срещи за въвеждане и “пробване” на техники и подходи, включително ролеви игри за провеждане на видеоконферентни срещи; 4 задания за анализ на комуникационни ппроблеми в казуси и 1 заключителен тест за проверка на разбирането. 1 заключителна видеоконферентна среща за обсъждане на темите и въпросите на курса, както и интересните инициативи.
- интензивен онлайн двудневен курс в 4 учебни сесии.
Теми
Първа сесия
- “Компас” – игра за представяне на себе си в комуникацията
- Въведение в принципите и предизвикателствата на бизнес комуникацията
- Първото впечатление – вербални и невербални символи в автопрезентацията и създаването на очаквания, сигналите от “фона”.
- Цели и структура на съобщението. Как въздействаме?
Ролева игра – Въздействие чрез съобщение
- Бариери пред ефективната комуникация – личностно поведение и среда
Примери от съобщения – “Какво разбрахте?”
- Комуникационни аналогии “стрела”, “кръг”, “танц”
- Умения за активно подкрепящо слушане, задаване на въпроси, перифразиране, насочване
- Планирани и спонтанни ситуации в комуникацията. Какво ни притеснява и как да го преодолеем?
3. Особености на личностните стилове в комуникацията
- Защо не ни разбират? Ценности, вярвания, очаквания в комуникацията. Стилове на комуникация
Упражнение за самооценка на личен стил в комуникацията.
- По какво се различават в поведението и очакванията си хора с различен стил на комуникация? Как да се адаптираме към различните стилове?
“Разпознай стила и се подготви!” – анализ по казуси.
- Агресивен, асертивен, пасивен стил на комуникация – как ги отличаваме? Типични фрази, поведение и нагласи
- Изграждане на доверие чрез асертивен стил на комуникация
- “Трудните в комуникацията” и “враждебната аудитория”. Техники за преодоляване на бариерите и отстояване на позиция
Ролева игра по 4 сценария за прилагане на техники за асертивна комуникация.
Втора сесия
4. Писмената комуникация
- Правила за писането на документи – доклад, имейл съобщение. “Фонови сигнали” в писмените документи
- Какво дразни получателите на имейли?
- Структура в имейла, съдържание и подбор на изразни средства – изискване към качеството на съобщенията
- Чувствителни теми в имейлите и подбор на подходящи формулировки, съобразени с културни различия на кореспондентите.
Упражнение за писане на имейл към колеги с различен контекст:
- информативен мейл
- имейл за предлагане на решение за проблем
- имейл за уточняване на задание или оперативни условия
- имейл след провеждане на работна среща.
“Емпатийна карта” – аспектите на съобщението и възприятия.
Сесия 3
“Как четем и интерпретираме съобщение?” – упражнение
5. Комуникация в организацията, в работния екип и с други екипи
- Аспекти на комуникацията, като илюстрация на организационната култура
- Комуникация към новите хора
Обсъждане по казус “Първи ден на работното място – Как се чувствате?”.
Ролева игра: “Добре дошъл!”
- Оперативна работа и комуникация с хората
Провеждане на работни срещи с различно предназначение и обхват и овладяване на трудните участници и ситуации;
Паралелни ролеви игри по 2 сценария – с колеги в екипа и с клиенти.
- Особености на комуникация в проектни екипи. Изграждане на прозрачност и доверие с визуализация на напредъка.
Инструменти и технологии за визуализация в проектни екипи
- Даване на положителна или негативна обратна връзка към колега в екипа – факторите, които правят обратната връзка въздействаща.
Ролева игра за даване на обратна връзка (техника “плюс-минус-делта”).
- Комуникационни умения в процеса на решаване на проблеми и вземане на екипни решения.
Опция: Ролева игра с прилагане на метод за латерално мислене “Шестте шапки на ДеБоно”.
Сесия 4
6. Бизнес комуникация в условия на различия
Обсъждане на практически казуси за комуникация в екипи с алтернативни сценарии според участниците в обучението:
- глобални екипи с културни различия (с примери за различия в екипа или с клиенти от различни части на Европа, Азия, Северна Америка)
- физически отдалечени екипи.
Практическата работа в обучението включва – индивидуални и екипни упражнения, ролеви игри, анализ и обсъждане на ситуации от казуси, споделяне на личен опит.
Алтернативи за казуси и ролеви игри:
- междукултурни различия в глобален екип и/или с глобални клиенти
Ползи за участниците
По време на обучението участниците ще споделят своя опит и практика в работата. Ще придобият идеи за нови подходи и инициативи, които могат да приложат в работата си от примери в индустрията. Ще имат възможност да обсъдят мнения и идеи по различни казуси за практически ситуации с другите участници в обучението, ще получат повече гледни точки за реални работни ситуации. След обучението участниците ще разполагат с инициативи, техники и подходи, които да приложат в работна среда.
Продължителност и формат
16 академични часа, 2 дни, он-лайн семинар през Zoom или Webex
Цена
Цена за един участник – 396 €.
Специална цена за вътрешнофирмено обучение за група до 15 души – 2200 €.
Цените са без включен ДДС.