Лидерство и мениджмънт
За кого е курсът?
Обучението е предназначено за действащи или потенциални ръководители, които искат да подобрят своите умения и подготовка за стратегическо и оперативно управление в зоните на общия мениджмънт, лидерството и мениджмънтa в организацията.
Модули
Бизнес среда
Бизнес средата на управлението в съвременните организации се променя под въздействие на много фактори, включително
- глобализация на пазари и клиенти,
- глобализация на пазар на труда и мобилност на работна ръка,
- динамика в промяната на изискванията на клиентите към продукти и услуги,
- иновации и нови технологии за извършване на дейностите,
- работа в условия на културно многообразие и променени условия на труд,
- все по-масови практики на работа в глобални екипи и отдалечени работни места.
Ключовото изискване към мениджмънта на организациите в условията на динамични промени е способност за анализ на възможностите и рисковете на работната среда и адаптивност за управление на баланса между доброто изпълнение на работата и поддържането на здравословни и продуктивни отношения с хората, които работят в организацията.
Модулът изследва развитието на теориите за лидерство и мениджмънт, като се фокусира върху ситуационно лидерство и избор на стил на ръководене според факторите на бизнес средата, сложността на проекта/задачата, зрялостта на екипа и нивото на доверие и поемане на отговорност. С примери са илюстрирани принципите на “agile” лидерството.
Личността на Лидера и инструменти на Лидерството
Лидерите с доверие са тези, които се проявяват като цялостни личности, които демонстрират това, което очакват от другите в личното си поведение. Ключови компетенции, които се обсъждат в модула са: лична организация на времето и избора на цели и приоритети, умения за комуникация и влияние, умения за мотивация и делегиране, справяне с конфликти, вземане на решение и управление на промяна. Упражненията и казусите за дефиниране на работни цели, проследяване на изпълнението и даване на текуща обратна връзка поставят паралел между различните подходи MBO, OKR, управление на изключения. Поставянето на цели и оценката на изпълнението за матрични или хибридни структури на организации, когато екипите работят с различни лидери се обсъждат през казуси с принципи за “споделено лидерство”.
Лидерът с ангажименти в управление на персонала
Принципи и инструментариум за управление на хората в организацията по жизнения цикъл на управление на персонала в организациите:
- Набиране и подбор – планиране на потребности, длъжностна характеристика, анализ на документи, провеждане на интервю. Как да разпознаем потенциала на кандидата?
- Интеграционни, въвеждащи програми на работното място, начални и междинни цели в пробен период.
- Обучение и развитие на хората в организацията. Обучение на работното място и външни обучения, менторство и коучинг. Кариерно развитие.
- Процес на оценка на изпълнението, подготовка и провеждане на срещи за оценка на изпълнението.
- Важни елементи от трудово-правното законодателство, свързани с подготовката, сключването и прекратяването на трудов договор.
Практика на лидерството
Анализиране на казуси и предизвикателства, описващи типични лидерски ситуации.
Теми
- Избор на алтернативи за действие в ситуации на изолация и неприемане
- Анализ на подходи при демотивация в екипа, влошаване на изпълнението
- Интегриране на нов човек в екипа /ситуации с нов лидер в съществуващ екип/
- Подходи към разрешаване на конфликти на работното място
- Споделено лидерство в съвременните проектни екипи
- Управление на промяна и др.
Продължителност и форма
40 учебни часа
Обучението се провежда присъствено или уеб- базирано.
Сертификат
Сертификат издаден от Училище за бизнес компетенции.
Цена
Цените са за един участник!
Обучение на български език
Какво включва цената?
- Четири модулни учебни книги, 20 упражнения, казуси, тестове
- Присъствени или он-лайн учебни семинари и съдържание на български и английски език с обратна връзка и консултации от инструктор