Оперативен мениджмънт
За кого е курсът?
За настоящи или потенциални ръководители на екипи или отдели, или специалисти, които искат да развият компетентности за подготовка на бизнес планове и инвестиционни проекти.
Теми
Модули в програмата
Бизнес планиране
- Какво е бизнес план и по какво се отличава от традиционното планиране в управлението на дейности?
- Каква са структурата на бизнес плана, обхвата и периода за стратегически, тактически и оперативен бизнес план?
Модулът въвежда терминология, структура и инструменти за разработката на бизнес план. Поставя се фокус върху първата част в структурата на бизнес плана – Ситуационен анализ на текущото състояние на бизнеса и неговата среда. Въвеждат се и се упражняват техники за анализ на макросреда и непосредствена целева среда за бизнеса (PESTEL, SWOT, Петте сили на Портър, БКГ портфолио-анализ и др.) с фокус върху извеждане на цели за бизнес плана и стратегии за постигане на конкурентни предимства. Изследва се връзката „бизнес план – управление на проект за изпълнение на бизнес плана“. Дискутира се в примери рамка на ограничения, организация на работа, роли и отговорности на проектния екип, контрол на напредъка и риска, жалони за приключване на етапи и на целия проект.
Маркетинг и продажби
Съществен компонент в структурата на бизнес плана е маркетинговият план. Модулът подобрява професионалния език и разбирането на маркетинговата терминология, концепции и техники. Упражняват се модели за анализ на продукти/услуги/решения, за разбиране на клиенти, конкуренти и алтернативи за маркетингови стратегии за таргетиране и позициониране в пазарни сегменти. Разбират се типични дейности в конвейера на продажбите, B2B продажбите и продажбата на решения.
Финансово планиране, Инвестиционен бюджет и оценка на инвестиционен проект
Добре написаната обосновка в бизнес плана приключва с остойностяването на дейностите, свързани с развиване и реализация на бизнес идеята и оценяването на инвестицията. Модулът въвежда структурата на финансовия план, като част от бизнес плана и изследва възможните източници за финансиране. Упражнява се процес на бюджетиране, като последователно се обсъждат оперативните и капитални разходи, свързани с инвестиция в нов продукт/услуга/технология и експлоатацията й в рамките на проектния срок. Упражняват се техники за инвестиционен анализ, даващи отговор на важните въпроси „Каква е инвестицията и каква ецената на капитала?“, „Какъв е рискът?“, „Какви са ползите?“. Тези техники включват:
- BEP (метод на равновесната точка), като част от сценарийното финансово планиране на песимистичен план за „оцеляване“ на проекта и оптимистичен план за реализация на оптимални възможности,
- Payback Period – за оценка на риска на проекта на база срок за връщане на инвестиция,
- ROI – за оценка на рентабилността на проекта и ползите за инвеститора,
- NPV – за нетните ползи от дългосрочен проект с отчитане на цената на инвестирания капитал,
- IRR – за очертаване на допустими източници на финансиране.
Продължителност и форма
40 учебни часа.
Обучението се провежда в присъствено или уеб-базирано.
Сертификат
Сертификат, издаден от Училище за бизнес компетенции.
Цена
Цените са за един участник.
Обучение на български език:
Присъствено: 1023 лв.
Уеб-базирано: 807 лв.
Обучение на английски език:
Присъствено: €592
Уеб-базирано: €458
Цените са без включен ДДС.
Какво включва цената?
- Учебни книги, упражнения, казуси, тестове.
- Достъп до уеб-базирани ресурси
- Обратна връзка от инструктор