Съвременните бизнес модели променят представите за класическо управление и конкурентоспособност!
Познаването на собствения бизнес модел и възможностите за разгръщане на потенцила чрез икономична иновация са теми, които са важни за мениджмънта!
Какво направи фирми като Amazon.com, Google, Apple, Wikipedia и Skype световни лидери и носители на промяната? Без съмнение – иновативните им бизнес модели.
Бизнес моделът е фундамент за дейността на всяка организация. Инструментът за дефиниране на модела на дейност Business model canvas илюстрира принципите за създаване, развитие и успешна работа на организацията, представя как организацията създава стойност за своите клиенти, партньори, акционери, служители и за обществото.
Имате действащ бизнес и искате да го подобрите? Или стартирате нов? Време е да се фокусирате върху важните неща. Време е за проектиране на нов модел или подобряване на стария след анализ на проблемните оперативни зони.
Новият подход за анализ на бизнеса, основан на Business Model Canvas ни подготвя с „цялата картина“ на бизнеса, преди да навлезем в детайлите на оперативните звена и проблеми!
Разбирането на собствения бизнес модел и бизнес моделите на конкурентите е критично за оцеляването и успеха на бизнеса.
Курсът разглежда три стила на бизнес и важните за тях въпроси в анализа и инициативите за подобрение, според различния фокус:
- иновации,
- развиване и поддържане на инфраструктура за производство или за доставка на услуги и
- изграждане и запазване на дългосрочни отношения с клиенти.
Поставя се фокус върху изграждането на връзката между цели на организацията, бизнес модел на дейността, критични фактори за успех и ключови индикатори за анализ и контрол на резултати. Въвеждат се и се прилагат в казуси различни техники за анализ на пазарна и вътрешна перспектива на дейността. Представят се както техники за анализ по оперативни зони в модела, така и такива за анализ на външна среда и конкурентна позиция, в помощ на генерирането на идеи за подобрение.
Въвеждат се и се упражняват в казуси:
- техники за анализ на процеси и очертаване на източници на загуби и „тесни места“,
- подходящи КPI за критични дейности в различни сектори на индустрията,
- техники за анализ на финансови резултати,
като средство за откриване на сигнали за проблеми и определяне на възможни причини.
За кого е курсът?
- предприемачи и иноватори,
- собственици и ръководители на фирми,
- специалисти по маркетинг и бизнес развитие,
- бизнес анализатори
от действащи и стартиращи организации.
Теми
Концепцията за бизнес модел, Business Models Canvas, основни категории бизнес модели
Анализ, съответен на стратегическия фокус на бизнес модела
Подбор и прилагане на техники за анализ на бизнес модела
Стратегически цели ==> Ключови области на резултат ==> Критични фактори за успех==> Метрики за оценяване на напредък
(Key objectives ==> KRA ==> Key Success Factors ==> KPI)
Групи от общи и специфични показатели за бенчмаркинг в индустрията. Метрики за процеси и метрики за резултати.
Сравнение на подхода за бизнес анализ, основан на Business model canvas с модела на Балансираната карта от показатели (Balanced Score Card).
Форма и продължителност
24 учебни часа, разпределени в 3 дни, онлайн семинар през Zoom или Webex.
Цена
Цена за един участник – 763 лв.
Специална цена за вътрешнофирмено обучение за група до 15 души – 4400 лв.
Цените са без включен ДДС.
Сертификат
Сертификат за участие