Отговори на тези въпроси можете да получите в двудневния курс на Училище за бизнес компетенции „Бизнес комуникация в глобален екип“.
Цели
Да се представят важни принципи и техники за ефективната комуникация. Да се развият комуникационни умения, приложими в работна среда – с партньори, колеги, между екипи и отдели, в условия на глобален екип.
Форми на провеждане:
- български или английски език по избор на клиента
- присъствена – двудневен курс
- онлайн двудневен курс
Теми
Първа сесия
„Компас“ – игра за представяне на себе си в комуникацията
1 . Въведение в принципите и предизвикателствата на бизнес комуникацията
Първото впечатление – вербални и невербални символи в автопрезентацията и създаването на очаквания, сигналите от „фона“. Цели и структура на съобщението. Как въздействаме? Бариери пред ефективната комуникация – личностно поведение и среда
Практика: Примери от съобщения – „Какво разбрахте?“ Ролева игра – Въздействие чрез съобщение.
Качество на комуникацията – важните въпроси. Умения за активно подкрепящо слушане, задаване на въпроси, перифразиране, насочване. Планирани и спонтанни ситуации в комуникацията. Какво ни притеснява и как да го преодолеем?
2. Особености на личностните стилове в комуникацията
Защо не ни разбират? Ценности, вярвания, очаквания в комуникацията. Стилове на комуникация. По какво се различават в поведението и очакванията си хора с различен стил на комуникация? Как да се адаптираме към различните стилове?
Практика: Самооценка на личен стил. „Разпознай стила и се подготви!“ – анализ по казуси.
Агресивен, асертивен, пасивен стил на комуникация – типични фрази, поведение и нагласи. Изграждане на доверие чрез асертивен стил на комуникация. „Трудните в комуникацията“ – подходи за справяне. Техники за преодоляване на бариерите и отстояване на позиция.
Практика: Ролева игра по 4 сценария за прилагане на техники за асертивна комуникация, адаптиране към комуникативния стил на другата страна.
Втора сесия
3. Писмената комуникация и разговори по телефона
Правила за писането на документи – доклад, инструкция, имейл съобщение. „Фонови сигнали“ в писмените документи. Какво дразни получателите на имейли? Структура в имейла, съдържание и подбор на изразни средства, изискване към качеството на съобщенията. Чувствителни теми в имейлите и подбор на подходящи изразни средства, съобразени с културните различия на кореспондентите. Принципи за подготовка ипровеждане на разговор по телефона.
Практика: Упражнение за писане на имейл към колеги/ клиенти, с различен контекст:
- информативен мейл
- имейл за предлагане на решение за проблем
- имейл за уточняване на задание или оперативни условия
- имейл след провеждане на работна среща
- провеждане на телефонен разговор, когато си инициатор и когато те търсят.
Сесия 3
Практика: „Как четем и интерпретираме писмени текстове?“ тест
4. Устна комуникация в организацията, в работния екип и с други екипи
Аспекти на комуникацията, като илюстрация на организационната култура. Оперативна работа и ежедневна комуникация с хората – провеждане на оперативки с екипа, индивидуални срещи за даване на обратна връзка, работни срещи за решаване на проблем и др.
Избираеми практически упражнения:
- Подготовка и разчитане на инструкция за производство на продукт.
- Провеждане на работни срещи с различно предназначение и обхват,овладяване на трудни участници и ситуации;
- Паралелни ролеви игри по 2 сценария – с колеги в екипа и с клиенти.
- Даване на положителна или негативна обратна връзка към колега в екипа – фактори за въздействаща обратна връзка.
- Опция за присъствено обучение: Ролева игра с прилагане на метод за латерално мислене „Шестте шапки на ДеБоно“.
Сесия 4
5. Бизнес комуникация в условия на различия
Рамка от принципи за културните различия с елементи: отношение към времето, изграждане на респект и доверие, изисквания към деловата комуникация, начин на даване на обратна връзка, подход към вземане на решения, аргументация, възприемане на статута и индивидуалната власт и др.
Практически казуси за глобални екипи/клиенти с алтернативни сценарии според участниците в обучението:
- глобални екипи с културни различия (екипи/клиенти от различни части на Европа, Азия, Америка, арабски страни)
- физически отдалечени екипи.
- опция: междукултурни различия в комуникация с международни клиенти
Практическата работа в обучението включва – индивидуални и екипни упражнения, ролеви игри, анализ и обсъждане на ситуации от казуси, споделяне на личен опит.
Ползи за участниците
По време на обучението участниците споделят своя опит и практика в работата. Придобиват идеи за нови подходи и инициативи, които могат да приложат в работата си от примери за различни индустрии. Имат възможност да обсъждат мнения и идеи за практически ситуации с другите. Тръгват си с разбиране за различните фактори с влияние върху ефективността на бизнес комуникацията и особеностите при междукултурната комуникация.
Продължителност и формат
16 академични часа, 2 дни, присъствен или он-лайн семинар през Zoom
Цена
Цена за един участник на български език:
онлайн- 566 лв.
присъствено- 645 лв.
Цена за един участник на английски език:
онлайн- 315 €.
присъствено- 396 €.
Цени за вътрешнофирмено обучение на групи до 15 души на български или английски език – по договаряне.
Цените са без включен ДДС.