Дългосрочно оцеляване
Задължение на висшето ръководство на всяка организация е да гарантира дългосрочното й оцеляване и развитие. Задача на стратегическото планиране е да помогне в това начинание чрез откриване на нови възможности и ликвидиране на заплахите за бизнеса.
Стратегическото планиране започва с идентифициране на стратегически императиви или възможности за развитие на бизнеса. Основателите на организацията или висшето ръководство определят мисията и целите й, за постигането на които се разработват и изпълняват стратегическите планове.
Стратегическото планиране обхваща дейности като: анализ и диагноза на общата, индустриалната и международната бизнес среда, както и на вътрешните фактори. Целта е откриване на нови възможности и управление на риска. Успоредно с това стратегическото планиране помага на организациите да идентифицират силните и слабите си страни.
Анализът е основа за откриване и избор на стратегически алтернативи, варианти на стратегии и избор на стратегия.
Избраната стратегия определя общата насока за развитие, но внедряването й изисква разработване на политики и стратегически планове за постигане на целите и изпълнението на мисията.
Изпълнението на стратегическия план изисква постоянна оценка и контрол за постиженията и внасяне на корективи, ако е необходимо.
Курсът е проектиран така, че да представи основните цели, задачи и процес на стратегическо планиране, както и да демонстрира техники за изпълнението им.
За кого е курсът?
- Мениджъри от високи управленски нива
- Специалисти, ангажирани с разработването на стратегически планове или на отделни техни части
- Маркетингови специалисти
- Специалисти по разработването на нови продукти и услуги
- Предприемачи
- Създатели на стартиращи предприятия
Теми
- Въведение в стратегическото планиране.
- Елементи на стратегическото планиране. Нива, роли и отговорности.
- Мисия и цели.
- Анализ на общата среда. Методи и области на изследване.
- Анализ на индустриалната и международната среда.
- Анализ на вътрешната среда.
- Общо приложими стратегически възможности и варианти.
- Стратегически избор.
- Внедряване на стратегията.
- Оценка и контрол на стратегията.
Бизнес казуси, упражнения и практическа работа.
Форма и продължителност
16 учебни часа, разпределени в 2 дни, онлайн семинар през Zoom или Webex.
Цена
Цена за един участник – 840 лв. присъствено, 566 бв. онлайн
Специална цена за вътрешнофирмено обучение – 3600 лв.
Цените са без включен ДДС.
Сертификат
Сертификат издаден от Училище за бизнес компетенции ЕООД.